Culture of Originality?

Świeże, innowacyjne myślenie ma zasadnicze znaczenie dla wzrostu gospodarczego, a większość ludzi – nie tylko kilka uzdolnionych „wizjonerów” – są zdolne do niego. Tak twierdzi Wharton School Adam Grant, którego badania pokazują, że można rozwijać tę umiejętność w organizacji, tworząc kulturę niezgodności.

wspolodpowiedzialnosc

Zacznij dawać pracownikom licencję na kreatywność – niech ich wyobraźnia poszaleje! Duża ilość różnorodnych pomysłów ostatecznie dąży do najwyższej jakości. Aby pomóc ludziom wymyślać szereg nowych produktów, strategii i rozwiązań, zachęć ich do przyjmowania mentalności konkurenta,  i spraw, by potrafili generować te pomysły w niewielkiej grupie (burza mózgów wydaje się trafiać w zdecydowaną większość gust potencjalnych odbiorców). A gdy macie już wiele pomysłów, skonsultujcie je z odpowiednimi osobami. Możecie nawet zorganizować konkurs na znalezienie najlepszego pomysłu przed jury składającym się z równorzędnych sędziów i ekspertów. Przedmiot końcowy, pomysły i wnioski, a także propozycje ulepszeń pokażcie „od kuchni” i nauczcie innych pracować z Waszym pomysłem.

Utrzymanie kultury oryginalności jest równie ważne jak i jej budowanie. Warto więc skupić się również na zrównoważeniu spójności kulturowej (co może poprawić proces decyzyjny),  z twórczego sprzeciwu (co zapobiega silnej kultury nie stał się kultowy).
Długoterminowe pielęgnowanie kultury niezgodności przynosi wspaniałe pomysły. Dzisiejsza moda nakazuje nam wprowadzenie silnej i stabilnej kultury współodpowiedzialności.